אוננות: ניפוץ המיתוסים ואימוץ אהבה עצמית

אוננות – הפעולה של הנאה מינית – היא כבר מזמן נושא טאבו, הקשור לבושה וסודיות. עם זאת, עם עליית השיח הפתוח ושבירת הסטיגמות החברתיות, הגיע הזמן לתת לאוננות את ההכרה לה היא ראויה. מחקרים הראו כי מעל 90% מהגברים ו -80% מהנשים אוננו בשלב כלשהו בחייהם, אך הנושא עדיין מוקף במידע שגוי ותפיסות שגויות. בפוסט בבלוג זה, נצלול לעולם האוננות, נפריך את המיתוסים והתפיסות המוטעות, ונחקור את היתרונות הרבים של מעשה טבעי ומהנה זה של אהבה עצמית.

מיתוס #1: אוננות היא טאבו ומבישה

אחת האמונות הרווחות ביותר סביב אוננות היא שזה טאבו ומעשה מביש. אמונה זו מושרשת באמונות תרבותיות ודתיות ארוכות שנים המשוות הנאה מינית עם חטא וחוסר מוסריות. עם זאת, זה לא יכול להיות רחוק יותר מן האמת. אוננות היא חלק נורמלי וטבעי מהמיניות האנושית. זוהי דרך עבור אנשים לחקור את גופם, תשוקותיהם ופנטזיותיהם ללא מעורבות של בן זוג. אין שום דבר מביש או טאבו בלחקור ולאמץ את ההנאה האישית.

מיתוס #2: אוננות מיועדת רק לרווקים ורווקות
www.sg-girl.com-אתר מומלץ

טעות נפוצה נוספת היא כי אוננות היא רק עבור אנשים שאינם במערכת יחסים מינית. אמונה זו מושרשת עמוק באובססיה של החברה שלנו לזיווג וברעיון שניתן לחוות הנאה מינית רק עם בן זוג. עם זאת, אוננות היא פעילות בריאה ונורמלית לחלוטין עבור אנשים בכל סוגי מערכות היחסים. למעשה, אוננות יכולה לשפר את החוויות המיניות עם בן זוג בכך שהיא מאפשרת לאנשים להבין טוב יותר את גופם ומה מביא להם הנאה.

מיתוס #3: אוננות היא תחליף לסקס

אוננות נתפסת לעתים קרובות כתחליף למין "אמיתי", ואמונה זו יכולה לגרום לאנשים להרגיש אשמים או לא מספיקים לעסוק בה. עם זאת, אוננות אינה תחליף למין – היא סוג של מין. זוהי דרך עבור אנשים לחקור את המיניות שלהם ואת ההנאה, ללא קשר למצב היחסים שלהם. אוננות יכולה להיות גם מקור להנאה ושחרור עבור אנשים שאולי אין להם גישה או עניין בשותפים מיניים.

מיתוס #4: רק גברים מאוננים

בעוד שאוננות גברית נדונה ומקובלת יותר בחברה, זוהי טעות נפוצה לחשוב שרק גברים עוסקים בפעילות זו. האמת היא שגם גברים וגם נשים מאוננים במספרים דומים. עם זאת, הציפיות החברתיות והבושה סביב המיניות הנשית הובילו לאמונה שנשים לא מאוננות או לא צריכות לאונן. אמונה מזיקה זו עלולה להוביל לכך שנשים ירגישו בושה או לא בנוח לחקור את גופן. הגיע הזמן לשבור את המיתוס הזה ולהעצים נשים לאמץ את התשוקות המיניות וההנאה שלהן.

היתרונות של אוננות

עכשיו, לאחר שהפרכנו כמה מהמיתוסים והתפיסות המוטעות הנפוצות סביב אוננות, בואו נחקור את היתרונות הרבים של תרגול אהבה עצמית זה.

1. בריאות מינית משופרת

לאוננות יכולים להיות יתרונות בריאותיים רבים, כולל זרימת דם מוגברת לאזור איברי המין, המקדמת את הבריאות המינית הכללית. אוננות תכופה גם מחזקת את שרירי רצפת האגן, מפחיתה את הסיכון לסרטן הערמונית אצל גברים, ויכולה לסייע במניעת דלקות בדרכי השתן אצל נשים.

2. הפגת מתח והרפיה

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של אוננות הוא יכולתה להפחית מתח ולקדם הרפיה. במהלך עוררות מינית, אנדורפינים – הורמוני ההרגשה הטובה – משתחררים, מה שמוביל לתחושות מוגברות של הנאה ורגיעה. זה יכול להיות מועיל במיוחד בזמנים של מתח גבוה או חרדה.

3. מודעות עצמית מוגברת וביטחון

אוננות מאפשרת לאנשים לחקור את גופם ולגלות מה מסב להם הנאה. רמה מוגברת זו של מודעות עצמית יכולה להיות מתורגמת לביטחון מוגבר בחדר השינה ובחיי היומיום. לדעת מה אתה נהנה ומרגיש בנוח עם יכול להעצים אנשים לתקשר את הצרכים שלהם ואת הרצונות שלהם לשותפים מיניים.

4. פעילות מינית בטוחה

אוננות היא הצורה הבטוחה ביותר של פעילות מינית. אין סיכון לזיהומים המועברים במגע מיני, הריונות לא רצויים או התקשרות רגשית. זה גם מאפשר לאנשים להגדיר את הקצב שלהם ואת הגבולות, מה שהופך אותו אופציה מצוינת עבור אלה שאינם מוכנים לפעילות מינית עם שותף.

חיבוק אוננות ואהבה עצמית

הגיע הזמן לשבור את הסטיגמה ולאמץ אוננות כצורה של אהבה עצמית וטיפוח עצמי. שחררו כל בושה או אשמה מתמשכת, והתמכרו ותיהנו מההנאה שהאוננות יכולה להביא. זכרו, אין שום דבר רע או מביש בלחקור ולאמץ את המיניות שלכם. כל עוד היא נעשית בהסכמה ומתורגלת בצורה בטוחה ומכבדת, אוננות היא מעשה בריא וטבעי שיש לחגוג ולעודד. אז קדימה, אמצו אוננות וחבקו את עצמכם.

מאמרים נוספים

לחקור את עולמן של נערות ליווי: הבנת תפקידן והסרת המסתורין מהסטיגמה - למבוגרים

לחקור את עולמן של נערות ליווי: הבנת תפקידן והסרת המסתורין מהסטיגמה

נערות ליווי, הידועות גם בשם נערות ליווי ברמה גבוהה, הן בנות לוויה מקצועיות המספקות שירותים…

קרא עוד »

סווינגרס: מדריך לסגנון החיים המתנדנד והסווינגר - למבוגרים

סווינגרס: מדריך לסגנון החיים המתנדנד והסווינגר

המונח "סווינגר" מעלה בדרך כלל אסוציאציות של אורח חיים פרוע וחופשי הכולל הפקרות מינית. אבל…

קרא עוד »

ברוכים הבאים לעיר החדשנות: הצצה למה שהופך את הרצליה, ישראל ליעד נהדר - למבוגרים

ברוכים הבאים לעיר החדשנות: הצצה למה שהופך את הרצליה, ישראל ליעד נהדר

העיר הרצליה, ישראל, החבויה בים התיכון ומתהדרת באקלים ממוזג ואווירה תוססת, הפכה למרכז חדשנות מודרנית…

קרא עוד »

המדריך החיוני להתקשר לבנות - למבוגרים

המדריך החיוני להתקשר לבנות

נערות ליווי, הידועות גם בשם נערות ליווי, כבר זמן רב מתן שירותי חברות ובידור ללקוחות…

קרא עוד »

 ↑