המדריך האולטימטיבי לעשה זאת בעצמך עבור ויקיפדיה: כיצד ליצור ולערוך ערכים כמו מקצוען

ויקיפדיה, האנציקלופדיה המקוונת הגדולה בעולם, היא המקור למידע כמעט בכל נושא. עם למעלה מ-6 מיליון ערכים בגרסה האנגלית בלבד, אין זה מפתיע שוויקיפדיה הפכה לכלי חיוני עבור סטודנטים, חוקרים וכל מי שמחפש מידע מדויק ואמין. אבל האם אי פעם חשבת לתרום למאגר הידע העצום הזה?

אם אתה מישהו שאוהב לחקור ולשתף ידע, אז עשה זאת בעצמך עבור ויקיפדיה עשוי להיות בדיוק הפרויקט בשבילך. עשה זאת בעצמך, או "עשה זאת בעצמך", הוא טרנד פופולרי המעודד אנשים ללמוד ולבצע משימות בעצמם, ללא עזרה של מומחים או אנשי מקצוע. וכשמדובר בוויקיפדיה, עשה זאת בעצמך היא הדרך המושלמת לתרום, בין אם אתה מומחה בנושא מסוים או פשוט נלהב מנושא מסוים.

במדריך מקיף זה, נסביר לך את היסודות של עשה זאת בעצמך עבור ויקיפדיה, כולל כיצד ליצור ולערוך ערכים כמו מקצוען.

למה לעשות זאת בעצמך עבור ויקיפדיה?

לפני שנצלול לתוך הפרטים הקטנים של יצירה ועריכה של ערכים בוויקיפדיה, חיוני להבין מדוע גישת עשה זאת בעצמך היא חיונית. ראשית, יצירה ועריכה של ערכים בוויקיפדיה מאפשרת לך לתרום למאגר עצום והולך וגדל של ידע. זה נותן לך את ההזדמנות לחלוק את המומחיות והדעות שלך בנושא ולעזור לאחרים ללמוד ולהרחיב את הבנתם.

יתר על כן, DIY עבור ויקיפדיה גם מאפשר לך לפתח מגוון של מיומנויות וידע שניתן ליישם מעבר לתחום של האנציקלופדיה המקוונת. מיומנויות אלה כוללות מחקר, כתיבה וחשיבה ביקורתית, שיכולות להועיל מאוד לצמיחה אישית ומקצועית.

יצירת חשבון ויקיפדיה

כדי להתחיל את המסע שלך כתורם לוויקיפדיה, הצעד הראשון הוא ליצור חשבון ויקיפדיה. פתיחת חשבון תאפשר לך לעקוב אחר התרומות שלך, להשתתף בדיונים ולקבל התראות על שינויים במאמרים שאתה מעוניין בהם.

כדי ליצור חשבון, עבור לדף הראשי של ויקיפדיה ולחץ על הקישור "צור חשבון" בפינה השמאלית העליונה. תתבקש לבחור שם משתמש, סיסמה ולהזין את כתובת הדוא"ל שלך. לאחר שתשלים שלבים אלה, תקבל דוא"ל לאימות החשבון שלך, והמסע שלך בוויקיפדיה יוכל להתחיל.

הבנת המדיניות וההנחיות של ויקיפדיה

לפני יצירה או עריכה של ערכים כלשהם, חיוני להכיר את המדיניות וההנחיות של ויקיפדיה. אלה הם כללים ועקרונות שכל התורמים לוויקיפדיה צפויים לפעול לפיהם. המדיניות החשובה ביותר שיש לזכור היא "נקודת מבט נייטרלית" (NPOV), הקובעת כי כל המאמרים חייבים להציג מידע בצורה מאוזנת ובלתי מוטה, מבלי לקדם נקודת מבט מסוימת.

מדיניות חשובה אחרת כוללת "אימות", הדורשת שכל המידע יהיה מגובה במקורות מהימנים, ו"אין מחקר מקורי", שמשמעותו שכל המידע המוצג בוויקיפדיה חייב להתבסס על ידע קיים ולא על דעותיו של התורם עצמו.

מחקר וכתיבה לוויקיפדיה

לאחר שבחרת נושא למאמר שלך, הגיע הזמן לעשות קצת מחקר. מקום טוב להתחיל בו הוא על ידי חיפוש מאמרים קיימים באותו נושא כדי להבין טוב יותר איזה מידע כבר זמין. לאחר מכן, אסוף מידע ממקורות אמינים ומוסמכים כגון ספרים, מאמרים בכתבי עת ואתרי אינטרנט בעלי מוניטין.

בעת כתיבת הערך שלך, חיוני לדבוק בסגנון הכתיבה של ויקיפדיה, שהוא רשמי וניטרלי יותר בהשוואה לסוגים אחרים של כתיבה. הימנעו משימוש בשפה או בז'רגון מורכבים והיצמדו למשפטים ברורים ותמציתיים. כמו כן, חשוב להשתמש בציטוטים מתאימים בעת הפניה למידע ממקורות חיצוניים. ציטוטים לא רק מעניקים אמינות למאמר שלך, אלא גם מאפשרים לקוראים לאמת את המידע בעצמם.

יצירת המאמר הראשון שלך

לאחר שעשית את המחקר שלך ויש לך הבנה טובה של הסגנון והמדיניות של ויקיפדיה, הגיע הזמן ליצור את הערך הראשון שלך. אתה יכול לעשות זאת על ידי לחיצה על הקישור "צור ערך חדש" בצד שמאל של כל דף ויקיפדיה. פעולה זו תעביר אותך לדף שבו תוכל להקליד את כותרת המאמר שלך ולהתחיל לכתוב.

מומלץ להתחיל עם מאמר קצר ופשוט המכסה את כל המידע הדרוש על הנושא שבחרת. אתה תמיד יכול להרחיב ולשפר את המאמר לאורך זמן. אל תדאגו אם אתם עושים טעויות או שהמאמר שלכם נמחק – כל זה הוא חלק מתהליך הלמידה. אתה תמיד יכול לבדוק את סיבות המחיקה ולעבוד כדי לשפר את המאמר שלך להגשות עתידיות.

עריכה ושיפור ערכים קיימים

אם יצירת ערך מאפס נשמעת מרתיעה, אתה יכול גם לתרום לוויקיפדיה על ידי עריכה ושיפור ערכים קיימים. זה יכול לכלול הוספת מידע חדש, שיפור סגנון הכתיבה, תיקון שגיאות דקדוק ואיות והוספת ציטוטים מתאימים.

כדי לערוך ערך, לחץ על הקישור "ערוך" בראש הדף. זה יפתח את קוד המקור של המאמר, שעשוי להיראות מאיים בהתחלה. אבל אל דאגה, אתה לא צריך להיות מומחה בקידוד כדי להפוך לפשוט

מאמרים נוספים

הלוואות אקספרס עד הבית - כלכלה ופיננסים

הלוואות אקספרס עד הבית

לקבל סיוע כלכלי מהיר עד למקום מגוריכם, זה בהחלט דבר אפשרי. ההלוואות החוץ בנקאיות שלנו…

קרא עוד »

הלוואות אקספרס חוץ בנקאיות - כלכלה ופיננסים

הלוואות אקספרס חוץ בנקאיות

אנשים שצריכים כסף ומצויים במצוקה כלכלית של ממש, מעוניינים לבזבז כמה שפחות זמן. האפשרות של…

קרא עוד »

הלוואת בלון לרכב - כלכלה ופיננסים

הלוואת בלון לרכב

ההתנהלות היום יומית כאשר יש ברשותכם רכב משלכם, היא נוחה הרבה יותר מאשר התנהלות עם…

קרא עוד »

הלוואות בצקים עד הבית - כלכלה ופיננסים

הלוואות בצקים עד הבית

אם נתקלתם בבעיה כספית ואתם מחפשים פתרונות מהירים ויעילים, פנו אלינו ונעניק לכם הלוואה מהירה,…

קרא עוד »

 ↑