זקפות: העובדות הביולוגיות שכל אדם צריך לדעת

כגבר, ייתכן שאתה תוהה אם אתה נורמלי בכל הנוגע לזקפה ועוררות מינית. אחרי הכל, יש הרבה מידע מבלבל שם בחוץ. אל חשש: כאן נחקור את העובדות על הזקפה, נדון במה נחשב נורמלי ונספק טיפים לשמירה על תפקוד זיקפה בריא.

אז מהי זקפה? בעיקרו של דבר, זהו אירוע נוירו-וסקולרי שמאותת על זרימת דם מוגברת לפין. כאשר המוח מזהה עוררות מינית, הוא שולח אותות לעצבים בפין. עצבים אלה מפעילים את שחרורו של תחמוצת החנקן, אשר מרגיע את השרירים והרקמות של הפין. זה מאפשר לכלי הדם להתרחב ויותר דם ממלא את חדרי הפין, ויוצר זקפה. כאשר גירוי זה מסתיים, כלי הדם מתכווצים, והזקפה פוחתת.

מה נחשב נורמלי כשמדובר בזקפה? עבור רוב הגברים, זקפה צריכה להתרחש 2-3 פעמים במהלך הלילה בזמן השינה. במהלך היום, זקפה עלולה לקרות עקב עוררות או גירוי. עם זאת, זה לא נורמלי שיש זקפות מרובות וספונטניות, במיוחד אם הן מתרחשות בסביבה לא הולמת.

למרות שזקפה נורמלית יכולה להתרחש גם כאשר גבר אינו מגורה מינית, הן בדרך כלל תכופות יותר ומתרחשות מהר יותר בתקופות של עוררות. זקפות צריכות גם בדרך כלל להימשך מספיק זמן כדי להשלים יחסי מין. אם הזקפה לעולם אינה נוכחת, למרות העוררות, זה יכול להצביע על ED, או תפקוד לקוי של זיקפה.

תפקוד לקוי של זיקפה נפוץ יותר ממה שאתה עשוי לחשוב, ומשפיע על כ -30 מיליון גברים בארצות הברית. ED מוגדר כחוסר היכולת להשיג או לשמור על זקפה מספקת ליחסי מין מספקים. ישנם מגוון גורמים, כגון מתח, מצבים רפואיים, תרופות ובחירות אורח חיים – עישון, שימוש מופרז באלכוהול ושימוש בסמים הם עבריינים מרכזיים.
אול סקס המלצה

למרבה המזל, ישנם שינויים באורח החיים וטיפולים זמינים כדי לעזור לשפר את ED. אלה כוללים ירידה במשקל עודף, פעילות גופנית באופן קבוע, הגבלת השימוש באלכוהול ועיסוק בפעילויות בריאות כמו יוגה ומיינדפולנס. בנוסף, קיימות תרופות שונות לטיפול ב- ED, החל מתרופות דרך הפה כגון ויאגרה, משאבות ואקום ועד אפשרויות ניתוחיות.

לסיכום, הבנת העובדות לגבי זקפות חשובה שכל גבר ידע. זקפות נורמליות קשורות בדרך כלל לעוררות ואמורות להימשך מספיק זמן לקיום יחסי מין. אם הזקפה אינה קיימת, או אם היא מתרחשת בזמנים לא מתאימים, זה עשוי להיות סימן של ED. למרבה המזל, עזרה זמינה לגברים עם ED, באדיבות שינויים באורח החיים וכמה אפשרויות טיפול זמינות.

מאמרים נוספים

פתחו את הראש לחולון: כל מה שצריך לדעת על העיר המתהווה בישראל - למבוגרים

פתחו את הראש לחולון: כל מה שצריך לדעת על העיר המתהווה בישראל

נערות ליווי בחולון תחזיקו את הכובע, כי העיר חולון, ישראל, היא עיר שתרגיש, תבדר ותעסוק.…

קרא עוד »

העולם המתוחכם של נערות ליווי: מבט מקרוב על התעשייה השנויה במחלוקת - למבוגרים

העולם המתוחכם של נערות ליווי: מבט מקרוב על התעשייה השנויה במחלוקת

נערות ליווי, הידועות גם בשם בנות לוויה או מחזרות, תופסות מקום ייחודי ולעתים קרובות שנוי…

קרא עוד »

נערות ליווי: הבנת עולמן של בנות לוויה מקצועיות - למבוגרים

נערות ליווי: הבנת עולמן של בנות לוויה מקצועיות

בחברה של היום, המונח "נערת ליווי" עשוי להעלות תערובת של דעות וסטריאוטיפים, החל מחצרנים זוהרים…

קרא עוד »

"לחוות את היופי האקלקטי של תל אביב" - למבוגרים

"לחוות את היופי האקלקטי של תל אביב"

נערות ליווי בתל אביב תל אביב היא מטרופולין מודרני על חוף הים התיכון בישראל. נחשבת…

קרא עוד »

 ↑