חידוש דרכון מהיר – איך ניתן לחדש דרכון באופן מהיר

הקיץ הוא זמן נהדר לצאת לחופשה משפחתית בחו"ל. אז הזמנתם כרטיסי טיסה, שלפתם את הבגדים החמים מהבוידם וצחצחתם את עדשות המצלמה. הטיסה בעוד ימים ספורים, ההתרגשות בשיאה – ולפתע אתם מגלים כי אחד הדרכונים אינו בתוקף. סוף העולם? לא לגמרי. ישנן כמה דרכים לחדש את הדרכון בזריזות ולצאת אל החופשה המתוכננת ללא חשש.

תחילה, כדאי לדעת מתי בכלל צריך לחדש את הדרכון. ישנם שלושה מקרים בהם נדרש חידוש דרכון:

  • עברו יותר מעשר שנים מיום הוצאת הדרכון
  • כל דפי הדרכון התמלאו
  • חל שינוי ניכר במראה החיצוני ויש צורך להחליף את התמונה

השיטה המוכרת ביותר ביותר היא לגשת ללשכת הגיור והאוכלוסין הקרובה לביתכם עם הטפסים הנדרשים (תעודת זהות, הדרכון הישן, שתי תמונות פספורט עדכניות וטופס בקשת חידוש דרכון אותו ניתן למצוא באתר רשות האוכלוסין).

כמו כן, ניתן גם לחדש את הדרכון באמצעות מילוי טופס מקוון ושליחת המסמכים בדואר, וכך לחסוך את הנסיעה ואת התורים.

קיימת גם אפשרות של חידוש הדרכון בשדה התעופה עצמו. אם כי האפשרות הזו היא המהירה יותר, היא גם היקרה ביותר, במחיר של 1,115₪.

מכירי חידוש הדרכון משתנים מאוד בהתאם לדרך החידוש. חידוש דרכון לאדם בוגר יעלה 265₪ בלשכה עצמה, 245₪ דרך האינטרנט בקיץ ו – 155₪ דרך האינטרנט בחורף.

המחיר נמוך יותר עבור אנשים מתחת לגיל 18 (140₪ בלשכה, 125₪ באינטרנט בקיץ ו90₪ בחורף).

לחיילים ישנה הנחה בחידוש הדרכון (130₪ בלשכה, 120₪ בקיץ באינטרנט ו75₪ בחורף). כמו כן, הם מקבלים גם הנחה בעת חידוש הדרכון בשדה התעופה, ועבורם המחיר הוא 560₪.

עבור קטינים המחיר בשדה התעופה הוא 555₪.

כיום ניתן לשקול גם לחדש את הדרכון לדרכון ביומטרי, מעשה אשר יחסוך עוגמת נפש דומה בעתיד.

בכל אופן, תמיד כדאי להקפיד לבדוק את תוקף הדרכון זמן מספק לפני הטיסה, וזאת על מנת לא להתקע מצב בלתי נעים או לחוץ. הגעת הדרכון החדש לביתכם בדואר ישראל עשויה לקחת ימים ואף שבועות, כך שתמיד כדאי לקחת זמן בטיחות.

שתהיה חופשה נעימה!

מאמרים נוספים

 ↑