מהם קונדומים ומה השימושים בהם?

קונדומים הם מכשיר מחסום המשמש בעיקר במהלך יחסי מין כדי להפחית את הסיכויים להריון לא מתוכנן וזיהומים המועברים במגע מיני (STI). רוב הקונדומים עשויים מפלסטיק דק ואלסטי הנקרא לטקס, אם כי קיימים גם פוליאוריתן ונדן עור טבעי. קונדומים מגיעים במגוון גדלים, צורות, צבעים, טעמים ומרקמים כדי להתאים להעדפות שונות ולספק הנאה משופרת. קונדומים הם דרך יעילה להפחית את הסיכון להריון לא מתוכנן ולהגן מפני מחלות מין כאשר נעשה בהם שימוש נכון ועקבי.

מקורם של הקונדומים אינו ידוע; עם זאת, הם נקשרו עם אמצעי מניעה מאז המאה ה -16. במהלך המאה ה-19 שופרו טכניקות הייצור והקונדומים הפכו נגישים יותר. מחקרים בחנו ללא הרף את יעילותם של קונדומים במניעת מחלות מין והריון ומצאו כי הם מכשירים יעילים ביותר כאשר משתמשים בהם כראוי ובעקביות.

כיום, קונדומים נותרו אחת השיטות הפופולריות ביותר בשימוש נרחב של אמצעי מניעה. הם בדרך כלל זולים, בטוחים וזמינים באופן נרחב, והם מתאימים לזוגות הטרוסקסואלים וחד מיניים כאשר משתמשים בהם נכון. שימוש בקונדום קשור למגוון יתרונות בריאותיים, כגון שיפור שביעות הרצון המינית, והוא גם חסכוני בטווח הארוך.

מאמר זה יסביר כיצד קונדומים פועלים, דרכי השימוש בהם, סוגיהם ותכונותיהם, יעילותם במניעת הריון ומחלות מין, היתרונות הבריאותיים הקשורים אליהם והיכן לגשת אליהם.

איך קונדומים עובדים?

קונדומים פועלים על ידי יצירת מחסום פיזי המסייע במניעת הריון והתפשטות מחלות מין במהלך יחסי מין. הם צריכים להיות ממוקמים מעל פין זקוף או (במקרה של קונדומים נשיים) מוכנס לתוך הנרתיק לפני כל מגע נוצר. בשימוש נכון, קונדומים יוצרים מחסום פיזי המונע מזרע להיכנס לגוף בן הזוג, ולהחליף נוזלי גוף, מה שעוצר את העברת מחלות המין והריון לא מתוכנן.

דרכי שימוש בקונדומים

כדי להבטיח כי קונדומים לעבוד כראוי, הם חייבים לשמש כראוי. משמעות הדבר היא שיש לאחסן אותם במקום קריר ויבש, הרחק מחפצים חדים שעלולים לקרוע אותם, ויש להשתמש בהם פעם אחת בלבד. חשוב גם לבדוק את תאריך התפוגה של הקונדום לפני השימוש.

יש ללבוש קונדומים לפני כל מגע עור לעור או פעילות מינית כדי למנוע העברת מחלות מין. כדי לעשות זאת, הפין צריך להיות נסוג מעט עטוף עם הקונדום לפני מגע נעשה עם כל חלק של הגוף של השותף. אם בן הזוג משתמש בקונדום נשי יש להחדיר אותו לנרתיק לפני כל מגע.

בעת שימוש בקונדום גברי, יש לגלגל את השפה כלפי חוץ (לכיוון בסיס הפין) ולפתוח עד לבסיס הפין. יש להקפיד לוודא שלא נשאר אוויר בקצה הקונדום, שכן זה יכול ליצור בועות אוויר שיכולות להתפוצץ, מה שמקטין את יעילות המחסום.

בעת שימוש בקונדום נשי, יש להחדיר את הטבעת הפנימית עמוק לתוך הנרתיק, בעוד שפת הטבעת החיצונית נשארת מחוץ לנרתיק. חשוב לוודא שאין פיתולים בקונדום כדי להבטיח שהוא לא יוסר במהלך קיום יחסי מין.

סוגי קונדומים ותכונותיהם

בעת בחירת קונדום, ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון. חלק מהקונדומים מעוצבים עם פירים וטיפים בגדלים שונים כדי להתאים טוב יותר לגדלי פין שונים, בעוד שאחרים מעוצבים עם צלעות וחתיכים כדי להגביר את ההנאה. קונדומים בטעמים ובצבעים יכולים להיות דרך מצוינת להוסיף קצת גיוון לפעילות מינית.

למרות שכל הקונדומים יספקו הגנה רחבת טווח, קונדומים מסוימים עשויים גם לספק הגנה נוספת מפני מחלות מין כגון HIV בשל חומרי הסיכה קוטלי הזרע שלהם. חשוב גם לציין כי אין לעשות שימוש חוזר בקונדום.

קונדומים לגברים
10-barosh.co.il

קונדומים גבריים הם סוג הקונדומים הנפוץ ביותר והם עשויים בדרך כלל מלטקס, פוליאוריתן או נדן עור טבעי, עם גדלים ותכונות שנועדו לענות על מגוון העדפות.

קונדומים לטקס

קונדומים לטקס הם הקונדומים הנפוצים ביותר וניתן למתוח אותם עד 800% מגודלם המקורי, מה שעוזר להפחית את הסיכון לשבירה. הם מגיעים בגדלים, מרקמים, צבעים וטעמים שונים.

קונדומים פוליאוריטנים

קונדומים פוליאוריטנים דקים יותר מקונדומים לטקס ויכולים לשמש אנשים עם אלרגיות לטקס. הם מספקים את אותה רמת הגנה כמו קונדומים לטקס, אך עשויים להיות פחות עמידים בפני שבירה.

קונדומים טבעיים למעטפת העור

קונדומים טבעיים עשויים מעור כבש, והם דקים במיוחד, ומאפשרים תחושה טבעית יותר במהלך קיום יחסי מין. הם מספקים הגנה חלקית מפני הריון, אבל יש נקבוביות זעירות שיכולות

מאמרים נוספים

העיר תל אביב – ליהנות ממיטב התרבות הים תיכונית - למבוגרים

העיר תל אביב – ליהנות ממיטב התרבות הים תיכונית

תל אביב היא העיר הגדולה בישראל והיא מטרופולין חוף מודרני שיש לו הרבה מה להציע.…

קרא עוד »

"תל אביב: העיר התוססת של ישראל ליד הים" - למבוגרים

"תל אביב: העיר התוססת של ישראל ליד הים"

מחופיה ועד לאווירה התוססת שלה, ידידי תל אביב מרגישים תחושה חזקה של קהילה. ממוקמת לאורך…

קרא עוד »

"מדריך ליצירת אורח חיים בריא ומאושר" - למבוגרים

"מדריך ליצירת אורח חיים בריא ומאושר"

לחיות אורח חיים בריא זה לא תמיד קל, אבל זה בהחלט שווה את זה. לא…

קרא עוד »

"לחקור את הקסם הים תיכוני של תל אביב, ישראל" - למבוגרים

"לחקור את הקסם הים תיכוני של תל אביב, ישראל"

escortlebanonbeirut.com מחופיה הים תיכוניים והאווירה האמנותית ועד לסצנה הקולינרית השוקקת שלה, תל אביב היא היעד…

קרא עוד »

 ↑